İRAN / TEKHA
İran, Nükleer Zenginleştirme Yapmadığını Açıkladı
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ülkesinin nükleer tesislerine yönelik İsrail ve ABD’nin Haziran ayında gerçekleştirdiği saldırıların ardından, İran’ın artık hiçbir tesisinde uranyum zenginleştirmediğini açıkladı. ABD basınına konuşan Arakçi, “İran’da gizli nükleer zenginleştirme yapılmıyor. Şu anda zenginleştirme yapılmıyor çünkü zenginleştirme tesislerimize saldırıldı” şeklinde açıklama yaptı.
Uluslararası Gözetim Altında
Arakçi, İran’ın nükleer tesislerinin tümünün Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (IAEA) denetimi ve gözetimi altında olduğunu vurguladı. Ayrıca, İran’ın nükleer programına ilişkin mesajının net olduğunu belirterek, “İran’ın nükleer teknolojiyi barışçıl amaçlarla kullanma ve zenginleştirme hakkı tartışılamaz. Bu hakka sahibiz ve kullanmaya devam ediyoruz” dedi.
ABD’nin Talepleri Aşırı
İran Dışişleri Bakanı, ABD’nin nükleer programla ilgili yaklaşımını eleştirerek, Washington’ın taleplerinin ‘aşırı’ olduğunu ve eşit ve adil müzakerelere uygun olmadığını ifade etti. Arakçi, uluslararası toplumun, özellikle ABD’nin İran’ın bu haklarını tanımasını ve anlamasını umduğunu dile getirdi.
GÜNDEM
18 Haziran 2026SPOR
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026SPOR
18 Haziran 2026SPOR
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026
1
ABD Başkanı Donald Trump: İran İle Harika Bir Anlaşma Yaptık, Artık İkinci Aşamaya Geçtik
520 kez okundu
2
İngiliz Silahlı Kuvvetleri Rus Gölge Filosuna Ait Petrol Tankerini Durdurdu
219 kez okundu
3
Hindistan’da Askeri Nakliye Uçağı Düştü: 5 Asker Hayatını Kaybetti
198 kez okundu
4
İspanya Başbakanı Sanchez’den ABD Ve İran Mutabakatına İlişkin Açıklama: Diyalog Ve Diplomasi Tek Yoldur
189 kez okundu
5
Dışişleri Bakanı Fidan, İranlı Mevkidaşı Arakçi İle Görüştü
181 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.