ANKARA / TEKHA
Kasım ayı itibarıyla dünya genelinde kişi başı e-ticaret harcaması 301 dolar olurken, Türkiye’de bu rakam 276,7 dolar olarak kaydedildi. Türkiye, e-ticaret harcamalarında dünya ortalamasının gerisinde kalırken, ülkenin çevrim içi alışveriş yapma oranı da dikkat çekici seviyelerde bulunuyor.
E-Ticaret Rehberi: İhracatçılara Yeni Yollar
Ticaret Bakanlığı, 25 ülke için hazırladığı “e-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi”ni ihracatçılarla paylaştı. Rehber, e-ticarete yönelik düzenlemeler, pazar yerleri, hızlı kargo firmaları, ödeme hizmetleri ve gümrükleme süreçlerine dair kritik bilgiler içeriyor. İhracatçılar, bu rehber aracılığıyla hedef pazarlara yönelik yol haritalarına ulaşabilecek ve ihtiyaç duydukları bilgilere tek bir kaynaktan erişebilecekler.
E-Ticaretin Küresel Görünümü
Rehberde, e-ticaretin küresel perakende içindeki payı, çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranı ve kişi başı e-ticaret harcaması gibi bilgiler yer aldı. Dünya genelinde çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranı %40,5, e-ticaretin genel perakende içindeki payı ise %17,9 olarak hesaplandı. Kasım ayında dünya genelinde kişi başı e-ticaret harcaması 301 dolar oldu.
Türkiye’de E-Ticaret: Gelişen Bir Pazar
Türkiye’de çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranı %29,3, e-ticaretin genel perakende içindeki payı ise %7 seviyesinde. Türkiye’de kişi başı e-ticaret harcaması 276,7 dolar olarak gerçekleşti. Bu rakam, global ortalamanın altında kalıyor olsa da, ülkenin e-ticaret sektöründeki potansiyelini gözler önüne seriyor.
Dünya Genelinde Çevrim İçi Alışveriş Oranı Yüksek
Çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranının en yüksek olduğu ülke, %84,5 ile ABD. Bu ülkeyi %81,5 ile Birleşik Krallık ve %78,8 ile Çin takip ediyor. Bu oranlar, bu ülkelerde e-ticaretin ne kadar yaygın ve güçlü bir sektör haline geldiğini gösteriyor.
E-Ticaretin Perakendedeki Payı: Çin Önde
E-ticaretin genel perakende içindeki payının en fazla olduğu ülke ise %27,8 ile Çin. Çin, e-ticaretin dünya genelindeki büyüklüğünde önemli bir rol oynamaya devam ederken, %26,7 ile ABD ve Birleşik Krallık da bu alanda öne çıkan diğer ülkeler. En düşük e-ticaret payı ise %1,6 ile Nijerya ve %2,9 ile Mısır’da görüldü.
GÜNDEM
20 Kasım 2025SPOR
20 Kasım 2025GÜNDEM
20 Kasım 2025SPOR
20 Kasım 2025SPOR
20 Kasım 2025GÜNDEM
20 Kasım 2025GÜNDEM
20 Kasım 2025